Aanmelden en inschrijven in de Cardijnschool voor schooljaar 2024-2025

Deze aanmeldingen gelden enkel voor nieuwe leerlingen van OV1, OV2 en Observatiejaar OV3.

Voor de andere doelgroepen geldt deze aanmeldingsperiode niet; zij kunnen zich aanmelden vanaf 15 mei 2024.

De inschrijving van een nieuwe leerling gebeurt digitaal volgens voorrangsregels of voorrangsperiodes.  Dit betekent dat bepaalde groepen kunnen inschrijven vóór andere groepen. Data van inschrijvingen kunt u vinden op www.inschrijveninbrussel.be.

Inschrijvingen worden aanvaard zolang er plaats is. Daarna wordt uw kind op een wachtlijst geplaatst.

Aanmelden gebeurt altijd samen met de lagere school, het CLB of met een medewerker van de Cardijnschool.

1ste periode: 1 maart 2024 (9.00u) – 14 maart 2024 (16.00u):

Digitaal aanmelden met voorrangsregels

1.     Broer en zussen krijgen voorrang

2.     Kinderen van personeel krijgen voorrang

3.     Voorrang Nederlands

4.     Voorrang Campus

5.     Andere leerlingen: chronologisch

Bereid je voor op de aanmelding. Voor een aanmelding zijn de volgende documenten nodig:

1. Contactgegevens van de ouder: naam, adres, e-mailadres, telefoon
    Gegevens leerling: naam, geboortedatum, rijksregisternummer
    Voorrang Nederlands:
    1. een document over de kennis van het Nederlands (diploma of attest ouder)
    2. een document over de relatie tussen ouder en de leerling (kids-ID of
    geboorteakte of attest van gezinssamenstelling)
    o Bezorg deze documenten bij de aanmelding aan de school van eerste
    keuze

– Na de aanmelding krijgt de ouder een overzicht van de aanmeldgegevens. Is er een
fout in de aanmelding? Contacteer de helpdesk Brussel: bel 02 553 05 82 of mail:
lopbrussel.secundair@vlaanderen.be

• Resultaat van de aanmelding: ten laatste op 27 maart 2024 krijgt de ouder een bericht:
     Heeft het kind een plaats? Zijn alle documenten in orde? Dan kan de ouder
    inschrijven tussen 15 april 2024 en 7 mei 2024.
    o document over de kennis van het Nederlands (diploma of attest ouder)

o een document over de relatie tussen ouder en de leerling (kids-ID of geboorteakte of attest van gezinssamenstelling)

•  Heeft het kind geen plaats? Zijn de documenten niet in orde? De ouder krijgt een
    weigeringsdocument met de plaats op de wachtlijst. Als er een plaats vrij komt,
    zal de school de ouder contacteren.
    o document over de kennis van het Nederlands (diploma of attest ouder)
    o een document over de relatie tussen ouder en de leerling (kids-ID of
    geboorteakte of attest van gezinssamenstelling)

Inschrijven tussen 15 april 2024 tem 7 mei 2024
– De school zal de ouder contacteren voor een inschrijving op de Cardijnschool.
– De inschrijvingen verlopen in het Nederlands.  Als u zelf geen Nederlands spreekt, moet u iemand meebrengen die u in het Nederlands kan helpen.
– Na de inschrijving wordt u uitgenodigd op een intakegesprek om een zo goed en volledig mogelijk beeld van de leerling te krijgen (zowel naar zijn mogelijkheden als beperkingen toe).

2de periode: Vanaf 14 mei 2022 vanaf 9.00u: start vrije inschrijvingen

• Iedereen kan nu inschrijven als er vrije plaatsen zijn.
  • Geen vrije plaatsen? Dan komt het kind op de wachtlijst. De school geeft de ouder een weigeringsdocument met de plaats op de wachtlijst.